19:00
Šokio - fizinio teatro spektaklis „ODISĖJAS“ / Teatr Nowszy (Lenkija)
Choreografija: Tomasz Ciesielski, glaudžiai bendradarbiaujant su šokėjais
Šokėjai: Natalia 'Sarna' Kladziwa, Kuba Pewiński, Paweł Urbanowicz
Muzika: Sean Palmer, Kuba Pałys
Kostiumai: Damian Kretschmer
Prodiuseriai: Teatr Nowszy fondas, Joanna Stasina
Rėmėjas: Lodzės universiteto Muzikos ir šokio institutas
Premjera: 2020
Trukmė: apie 60 min.
Vieta: @Klaipėdos autobusų stotis (Butkų Juzės g. 9)
Žūrovai kviečiami su savimi atsinešti ausines su minijack jungtimi.
Atrodo, kad pasaulis yra plačiai atvertas. Vis rečiau išsiruošiame į kelionę, kuri yra ne tik nuotykis, bet ir vidinio virsmo kelias. Galime nuskristi į pasaulio galą ar net pasivaikščioti po Everesto kalną, bet tai nereiškia, kad peržengiame kokias nors asmenines ribas. Mes patiriame tik perėjimo apeigų iliuziją, kurią mielai sustipriname epiškais pranešimais socialinėje medijoje. COVID-19 pandemija tik parodė, kad kelionės esmė nėra nuvažiuotas kelias. Taigi kviečiame publiką į vietą, kur kelionė prasideda ir/ar baigiasi. Geležinkelio ar autobusų stotyje – tarp atvykimo ir išvykimo – kelionę kartu patiriame įvairiais jos momentais: prieš pat kelionę, abejonių akimirką ir bręsdami pirmam žingsniui – ritualinei mirčiai prieš naują gyvenimą.
„Odisėjo“ projektas yra ne tik nuoroda į Homero Odisėjo keliones. Tai taip pat kūrybinis kelias nuo mitologinio chaoso iki Kubricko kosmoso poezijos. Žvilgsnis į pasaulį, kuris „išėjo iš formos“, žadindamas Hamlete poreikį jį taisyti. Kiekvienas dalyvis gaus ausines, kurios taps vartais į atlikėjų sukurtą intymų pasaulį, nepasiekiamą atsitiktiniams praeiviams. Šiuolaikinio teatro ir šokio kalba tirsime, kiek homo viator – judančio žmogaus – archetipas galioja šiuolaikiniam žmogui.
***Kritikų kampelis
„Žiūrovų choreografija, automatinių durų judėjimas ir animuota reklama stenduose, stoties apsaugos darbuotojų, saugančių maršrutų pralaidumą, gestai – viskas susipynė į daugiakomponentį, ne visai nuspėjamą reginį.“ Hanna Raszewska – Kursa
„Pabaigos stotis. Itakė? Bet Itakės nėra. Yra tik tuščios platformos. Ir mes stebime jas, kai kiti traukiniai išvažiuoja į niekur. Daugiau Kubrickas nei Homeras... Quo Vadis pasaulis?” Joanna Stanisz











.jpg)



Foto: iš atlikėjų archyvo